Često postavljana pitanja

  1. ABE
  2. ABV
  3. Aerodinamičnost
  4. Aktivna sigurnost
  5. Akvaplaning
  6. ASC+T
  7. Asferična zrcala
  8. Asimetrične gume
  9. ASR
  10. Automatski klima uređaj
  11. Balansiranje kotača
  12. Bar
  13. Bi-turbo
  14. Bočna stijenka
  15. Bokser motor
  16. Brzina
  17. C-tip gume
  18. Centrifugalna sila
  19. Crash test
  20. DA gume
  21. DDE
  22. Diesel čestice čađa
  23. Dijagonalno slojne gume
  24. Disk kvačila
  25. DOT kod
  26. ECE simbol
  27. Električne kočnice
  28. Električni podizači prozora
  29. Električni retrovizori
  30. EMT
  31. Felne
  32. Ffilter ulja
  33. Gazni sloj
  34. Gorivo
  35. Granica opterećenja krova
  36. Grejanje vetrobrana raspršujućim mlaznicama
  37. Gume sa niskim pritiskom
  38. Gume za sve sezone
  39. Gumene smese
  40. Hidraulična kočnica
  41. Indeks brzine
  42. Informacioni sistem za vozača
  43. Kardansko vratilo
  44. Katalizator
  45. Klima-uređaj
  46. Kočione pločice
  47. Kočioni regulator
  48. Kočiono pojačalo
  49. Komercijalne gume (C-gume)
  50. Kompresor
  51. Kontrolirana zona deformacije
  52. Kontrolna ploča
  53. kPa (Kilopaskal)
  54. Krovni nosači
  55. Kvačilo
  56. Lamele na gaznoj površini gume
  57. Lisnate opruge
  58. M+S obeležavanje
  59. M/C obeležavanje
  60. Materijal gumenog kabela
  61. Međuhladnjak
  62. Mešanje guma
  63. MFSL
  64. Minimalna dubina dezena
  65. ML
  66. Motor
  67. Neto težina vozila
  68. Nisko-profilne gume
  69. Off-road gume
  70. Omjer slike
  71. On-board kompjuter
  72. Opšta uputstva
  73. Osovina vozila
  74. Otpor kotrljanja
  75. Pohranjivanje guma
  76. Ponasanje Nox emisija
  77. Postupak prenosa snage
  78. Potrošnja goriva
  79. Prednja / zadnja guma obeležavanje
  80. Pregibna ruka
  81. Prevlaka guma
  82. Prianjanje
  83. Prikolica
  84. Promjer
  85. Protu-klizni sustav
  86. Protu-zaključavanje kočionog sustava (ABS)
  87. Raspodjela kočione sile
  88. Recirkulacija izduvnih gasova
  89. Reparacija utora
  90. Ručna kočnica
  91. Run-flat gume
  92. Satelitski navigacijski sustav
  93. Senzor za slučaj sudara
  94. Snaga motora
  95. Spojka za prikolicu za PKW
  96. Starenje
  97. Stop
  98. Stop svjetla (kočiona svjetla)
  99. Suspenzija
  100. Sustav kontrole proklizavanja (TCS)
  101. Sustav održavanja brzine-tempomat (CSC)
  102. Sustav za pomoć pri kočenju
  103. Tekućina za kočnice
  104. Tlak pločica
  105. Tlak zraka
  106. Ugljični monoksid
  107. Ugljovodonici
  108. Ulazni ventil
  109. Ulja
  110. Usmjerene gume
  111. Vijek trajanja gume
  112. Zagrevani vetrobran
  113. Zahtevi profila
  114. Zaporni ventili
  115. Zaustavni put
  116. Zaštita od korozije
  117. Zračni jastuk
  118. Zvučna izolacija
  119. Široke gume
  1. ABE

    Skraćenica za "Opće upute".



  2. ABV

    ABV - automatsko blokiranje kočnica. Protu-zaključavanje sprječava blokiranje kotača tijekom kočenja kontroliranjem kočionog tlaka, tako da se vozilom može upravljati. Ovisno o vozilu, tip ABV i površine ceste, može se očekivati redukcija kočenja . Također pogledajte ABS i ESP.



  3. Aerodinamičnost

    Aerodinamika se odnosi na smjenu snage koja utječe na suspendirana tijela.Koncept je bio korišten u automobilskoj industriji za neko vrijeme, zato što je otpor zraka bio veoma važan čimbenik u automobilskim operativnim troškovima . Na početku automobilske industrije, automobili su se proizvodili praktično. Danas, oni se proizvode aerodinamički.Sa više aerodinamike automobilsko tijelo , troši manje energije, kako bi bi se postigla određena brzina i zahtjeva manji motor .Aerodinamički tunel i tunel za vodu se temelje na iskustvima koji su došli iz izgradnje zrakoplova i primjenjuju se još i danas u automobilskoj industriji. Obično, rezultat je prilično na visokoj razini, jer otpor zraka samo omogućava postojanje izvjesnih oblika.



  4. Aktivna sigurnost

    Aktivna sigurnost tehničkih mjera na vozilu se odnose na (pozitivan) utjecaj "aktivno" ponašanje u vožnji kako bi se izbjegle nesreće. Među ostalim značajkama, aktivna sigurnost je osigurana od strane kućišta. To podržava odličan kočni sustav s ABS-om kao standardnom opremom. Također, servo s točno određenom upravnom snagom povratno pomaže bolje rukovanje u kriznim situacijama.



  5. Akvaplaning

    To se događa kada voda koja se nakuplja između kotača na vozilu i na kolniku ne može biti usmjerena na površinu gume i ima je previše na gaznom sloju .Guma će "lebdjeti" na toj vodi koja može dovesti do neispravnog upravljanja i gubitka kinetičke energije. Akvaplaning se odlikuje po laganom upravljanju, simultanoj rotaciji kotača i zvukom vode ispod vozila. Tijekom akvaplaninga, vozač ne smije naglo kočiti , on polagano treba otpustiti accelarator papučicu i nastaviti kontroliranje volana u smjeru ceste. Kada se automobil vrati na stazu, pobrinite se da se kotači ne zaključaju ili da budu okrenuti u pogrešnom smjeru kretanja. Kada je automobil postavljen na tempomat, vozač mora biti vrlo oprezni na zavojitim cestama. Zapravo na mokroj cesti je bolje da se ne uključuje tempomat . Vozite sigurno po kiši!



  6. ASC+T

    Automatska kontrola stabilnosti plus proklizavanja (ASC + T) sprječava okretanje kotača u prazno i osigurava stabilnost u vožnji. Kod brzina do 25 km na sat, ASC + T sustav prilagođava kočnice, automatski blokira kotače rotiranjem. Pri brzinama većim od 25 km na sat, proklizavanje je neizbježno.



  7. Asferična zrcala

    Asferična zrcala imaju podijeljenu zrcala površinu koja ima konveksnu zakrivljenost koja povećava kut za stražnji pogled vozača. To omogućava vozaču da vidi više na stražnjem dijelu automobila i da prati promet. Dakle, vozač može izbjeći mrtvi kut koji se javlja kada se gleda u konvencionalnoj ravni zrcala.



  8. Asimetrične gume

    To se odnosi na gume koje nemaju niti jednosmjeran ili usmjerni uzorak. Dakle, ove gume se unakrsno zakrenute i mogu se postaviti i na lijevoj ili desnoj strani vozila. Nakon montaže asimetrične gume, mogu izgledati kao da su montirane unatrag. Obvezno slijedite upute prilikom ugradnje ove vrste guma. One imaju bilo da su "unutrnje-vanjske" uzorak identicator ili "ova strana izvan" obilježje.



  9. ASR

    Kada ubrzate ili se vozite na skliskim cestama, rukujete sa bočno-kliznim (ASR) od pogonskih kotača prilikom okretanja. Ukoliko se okrećete, kotač automatski koči i snaga motora usporava. Također ASR poboljšava prianjanje u zavojima.



  10. Automatski klima uređaj

    Automatski klima uređaj nudi vozaču dodatnu udobnost tijekom vožnje. Pomoću funkcije automatskog programiranja, ugodna temperatura se lako postiže i održava.Temperatura se također može podesiti ručno.



  11. Balansiranje kotača

    Kotači su balansirani dodavanjem težine na kotaču , rubnog pojasa kako bi imali udobnu vožnju bez vibracija. Nebalansirani kotači dovode do pretjeranog trošenja na gumama , ležajevima i suspenzije. To rezultira nejednakim vibracijama kotača te vozilo postaje nestabilno.Kontakt s cestom se smanjuje i gume "poskakuju". To dovodi do trošenja gume i habanja amortizera mnogo brže. Statično balansiranje odnosi se na korištenje protuteže na vanjskom rubu naplatka kotača ili oboda.Dinamično balansiranje kotača također uključuje korištenje odgovarajuće protuteže, ali na različitim pozicijama na obje vanjske i unutarnje prirubnice kotača.



  12. Bar

    Bar je metrička jedinica za mjerenje tlaka zraka .Mjerenje zračnog tlaka kilogramai po kvadratnom inču (psi).



  13. Bi-turbo

    Bi-turbo odnosi se na motor koji ima dva turbopunjača (bi = dva). Ovi turbopunjači su montirani na obje strane stroja. Također je poznat kao "dvostruki-turbo".



  14. Bočna stijenka

    Uspravni rub gume je obično poznat kao bočna stijena. On ima veliki utjecaj na auto pogon i rukovanje.



  15. Bokser motor

    Kada je riječ o bokser motora, klipovi rade pod kutom od 180 ° na bočnim stranama radilice . To je razlog zašto je ovaj dizajn motora također poznat kao "V motora". Zbog dizajna, motori su ravni i zahtijevaju manje prostora .Najpoznatiji bokser motor je onaj koji je proizveden za VW Bube.Najviše pažnje evolucija bokser motora se nalazi u Porsche 911 automobilima.



  16. Brzina

    Kao što svaki motor proizvodi određenu maksimalnu snagu na određenoj brzini (kW), vožnja bez mjenjača će biti teška i neugodna. To bi bilo kao da vozite samo pomoću prvog stupanja prijenosa. Ova maksimalna snaga se događa između praznog hoda (oko 600 U minuti) i maksimalne brzine (oko 6,500 U minuti).Motor može propisno djelovati punim kapacitetom samo pomoću mjenjača.



  17. C-tip gume

    Imajući u vidu visoku nosivost, guma C-tipa koje su posebno izrađene za teretna vozila, kombi vozila i lake kamione. Ove gume mogu se koristiti na malim kamionima, transportnim kamiona, platforma kamionima, prikolicama, kombijima ili bilo kojim drugim vozilima koja su za nošenje teških tereta pri svakoj brzini. Višeslojni karbonska čelična žica, pojačava gume što je najbolje rješenje za teža vozila (HGVs).



  18. Centrifugalna sila

    To se odnosi na silu koja čini da automobil bude gurnuti prema svom vanjskom radijusu kada se kotači okreću. Ovisno o masi vozila i brzini, ta sila može biti jača ili slabija.



  19. Crash test

    Ovaj oblik ispitivanja koristi se u razvoju i testiranju sigurnosti automobila. Koristi oba razrađena softverska programa i fizičke modele izrađene od posebnih materijala koji simuliraju različite vrste nesreća.Svrha ovih testova je poboljšanje sigurnosti putnika, smanjenje pritiska na putnika tijekom sudara i za održavanje rizika ozljeđivanja što je moguće manje za sudionike u prometu (pješaci, biciklisti i sl.)



  20. DA gume

    To se odnosi na gume koje se smatraju "podcijenjenim" ili neispravnim od strane proizvođača guma zbog neke vizualne mane (s). Smatra se da ove gume tehnički smanjuju buku te su potpuno pogodne za vožnju i upravljanje. One nose oznaku "DA" utisnut na boku. Ne bi smjelo biti nikakvih problema tijekom njihovog korištenja.



  21. DDE

    Kratica koja stoji za "Digital Diesel Electronics" sustav. DDE kontrolira proces ubrizgavanja goriva, učinkovitost goriva i pojačanje tlaka. Izuzetno precizno, DDE osigurava da dizelski motor radi ispravno.Veća potrošnja goriva i niže emisije su među pozitivnim blagotvornim učincima DDE.



  22. Diesel čestice čađa

    Ovisno o tipu motora, čestice čađa iz dizelskog motora obično sadrže čađ (carbon), neizgoreno gorivo, sumporne spojeve, ulje i metale. Rečeno je da emisije koje dolaze iz dizelskog motora mogu imati štetan utjecaj na zdravlje.



  23. Dijagonalno slojne gume

    Dijagonalno ili unakrsno-slojne gume imaju gumene slojeve raspoređene na 45 stupnjeva u odnosu na auto smjer. Također se mogu poznati kao dijagonalne slojne gume. One mogu biti TT (tipa tubed i na taj način zahtijevaju unutarnju cijev) ili TL (tubeless). Ove gume imaju dvije glavne svrhe: prvo, one jačaju bočnu stijenku te sprečavanju gume od oteklina ili pucanja, kao drugo, ove gume stabilizuju područje kojim se gazi na cesti. Kontroliranje i održavanje odgovarajućeg tlačnog zraka je važno kao i nizak tlak i ekstremno habanje koje može biti uzročnik da se guma pregrijava i ispuše. Ove gume su izrađene od različitih komponenti: pamuk, umjetna svila (rajona) ili najlon - sve poprijeko raspoređene. U odnosu na radijalne gume, ova vrsta guma može biti manje bučna i ugodnija za vrijeme vožnje. Međutim radijalna konstrukcija slojne gume danas se najčešće koriste na pogonskim cestovnim vozilima.



  24. Disk kvačila

    Disk kvačila je dio kvačila. On povezuje motor i transmisiju.



  25. DOT kod

    DOT je kratica za "Odjel za transport", a odnosi se na kod napravljen od tri ili četiri broja izlivenih na boku gume . Ovaj broj ukazuje na datum proizvodnje gume i implicitno koliko je stara guma. Na primjer, "327" označava gumu koja je proizvedena u 32. tjednu 1997. Počevši od 2000, DOT koda ima četiri znamenke. Na primjer, "1602" se odnosi na gumu koja je proizvedena u 16. tjednu 2002.



  26. ECE simbol

    36. propis  Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, navodi u poglavlju 4 (opis točka) da sledeći podaci moraju biti navedeni na svim gumama koje mogu da se pokreću pri brzinama većim od 25 mph ili 40 km / h: veličina guma,  indeks brzine i datum proizvodnje (DOT kod). E-mark oznaka je obvezna za gume koje se prodaju u Europskoj uniji, nakon jula 1997.



  27. Električne kočnice

    Električne kočnice su dio mehanizma koji se bavi energetskim oporavkom. Prilikom kočenja, alternator deluje kao generator i pretvara kinetičku energiju u električnu energiju. Ovaj mehanizamkoriste i električna i hibridna vozila.



  28. Električni podizači prozora

    Takođe poznati kao elektronski podizači prozora, prozori sa električnim napajanjem su odlika vec?ine vozila današnjice. Da bi podigli ili spustili prozore, električni uređaj se montira na vrata automobila. Ovaj uređaj omoguc?ava vozaču da otvori prozor suvozača a često i zadnje prozore često. U zavisnosti od modela automobila, tasteri koji aktiviraju električne prozore su postavljeni na vratima u automobilu ili u centralnoj konzoli. U vec?ini slučajeva, prozori mogu biti zaključani pomoc?u opcije roditeljskog nadzora koja se nalazi na instrument tabli.



  29. Električni retrovizori

    Električno podešavanje retrovizora se vrši iz unutrašnjosti automobila, bilo sa vozačeve strane (oba retrovizora) ili suvozačeve strane. Ogledala se mogu podešavati po visini i uzdužnoj osi kako vozač zahteva. Električni uređaji koji su integrisani u tim retrovizorima  podešavaju ugao gledanja. Neki električni retrovizori imaju memorijsku funkciju koja im omogućava da se vrate na zadanu poziciju. Na primer, nakon što su retrovizori oprani. Često električni retrovizori imaju elemente za odmagljivanje  unutar stakla.



  30. EMT

    Skraćenica se odnosi na gume s " tehnologijomproširene  mobilnosti" (EMT) - također poznatim kao run-flat gume. Kada se suočava ukupnim gubitkom vazdušnog pritiska,  EMT gume mogu preći i do 50 mph / 80 km pri brzini od ne više od 50 mph / 80 km / h. To bi trebalo da obezbedi vozaču dovoljno vremena da stigne do najbližeg auto servisa ili prodavca guma.



  31. Felne

    Felne mogu biti od čelika, aluminijuma ili smeše različitih metala. Vec?ina automobilskih točkova današnjice je izrađeno od legura. Ove felne napravljene od aluminijuma ili drugih metala su atraktivnije, obezbeđuju bolju rotaciju i smanjuju ukupnu težinu vozila. Guma postavljena na felnu formira set kompletnog točka.



  32. Ffilter ulja

    Čestice prljavštine, peska i ostaci izgaranja zagađuju motorno ulje i smanjuju njegovo podmazivanje. Filter ulja koji je integrisan u tok ulja, filtrira taj zaostatak. Kako bi se zaštitila dugovečnost motora, preporučljivo je promeniti filtere za ulje posle propisane kilometraže ili vremenskih intervala koje pređe vozilo.



  33. Gazni sloj

    To se odnosi na dio gume koji ima kontakt s cestom.



  34. Gorivo

    Goriva koja se koriste za motore sa unutrašnjim sagorevanjem su benzin i dizel . Obično, se gorivo dobija destilacijom nafte i , kako bi se moglo koristiti u vozilima , mora biti što je moguće čistije ( bez čvrstih nečistoća ).Goriva na bazi benzina imaju specifične gustoće i različite oktanske vrednosti ili brojeve: Regularno gorivo ( 91 RON ) Super ( 95 RON ) Super Plus ( 98 RON ) RON je oznaka za " istraživački oktanski broj " i predstavlja standardnu ocenu za performanse goriva ( automobili i avioni ). Što je veći oktanski broj, gorivi može izdržati više kompresija i može se koristiti u motorima sa velikom kompresijom. Dizel gorivo se dobija destilacijom nafte, na temperaturi između 180 ° C i 380 ° C. Kvalitet i svojstva benzina i dizela određeni su dodacima koje imaju u svom sastavu . Između ostalog , ovi hemijski dodaci osiguravaju stabilnost skladištenja, otpornost na detonacije i antikorozivna svojstva . Kada je reč o dodacima koji se nalaze u dizel gorivu, oni poboljšavaju protočnost pri temperaturama ispod nule i sprečavaju pojavu ledenih kristala na gasu automobila. Kada se koriste katalizatori, obavezno je korišćenje bezolovnog goriva.



  35. Granica opterećenja krova

    To se odnosi na težinu koja se može bezbedno nositi na automobilu pomoću krovnog nosača. U zavisnosti od automobila, ograničenje težine je između 50 i 100 kilograma. Ako se prekorače te vrednosti, krovni nosač se može slomiti ili odvojiti što može imati za posledicu eventualnu nezgodu.



  36. Grejanje vetrobrana raspršujućim mlaznicama

    Zagrejane raspršujuće mlaznice su veoma korisne tokom zimske sezone, jer se voda koju prskaju na vetrobran ne smrzne.



  37. Gume sa niskim pritiskom

    Takođe poznate kao " balon gume ", gume sa niskim pritiskom imaju veliku količinu vazduha i visoku elastičnost; njihove slabe karakteristike postaju očigledne kada vozite po krivudavim putevima.



  38. Gume za sve sezone

    Kad je riječ o automobilskim gumama, osim upotrebe ljetnih ili zimskih guma, proizvođači nude i treću opciju: gume za sve sezone. Ove gume mogu se koristiti tijekom cijele godine, bez obzira na godišnje doba. Gume za sve sezone nose "M + S" obilježje baš kao i zimske gume, a također su poznate i kao "cijelogodišnje" gume. Njihov simbol je ukalupljen u boku gume a simbolizira različite vremenske uvjete, to može biti ili pahuljica, list ili sunce i kiša ili simbol kapljice. Ovaj tip guma treba shvatiti samo kao kompromis za njihove performanse u ekstremnim vremenskim uvjetima (visoka temperatura i velika hladnoća) nije idealno rješenje.



  39. Gumene smese

    Guma može imati do 16 različitih gumenih jedinjenja u svom sastavu. Tačan sastav gume ne može biti poznat zato što varira od proizvođača do proizvođača. Obično, da bi se proizvela kvalitetna guma, potrebno je da budu ispunjeni sledec?i zahtevi: niska abrazija, visoka otpornost na istezanje, dinamičan otpor i otpor protiv klizanja, zategnutost i visoka otpornost na habanje.



  40. Hidraulična kočnica

    Iz bezbednosnih razloga, hidraulični sistem je podeljen na dva kočione kola; Obično, dve dijagonalno suprotne felne formiraju kočiono kolo (na primer, prednji desni točak i zadnji levi točak). Ako jedno od kola zakaže, drugo c?e preuzeti. To može da dovede do okrectanja automobila, ali lelujava traka (takođe poznata i kao stabilizator) pomoc?i c?e da se vozilo stabilizuje.



  41. Indeks brzine

    Indeks indeks brzine se odnosi na jedan slovni simbol ukalupljen u bok gume. Na primjer, ako čitate sljedeće veličine gume 195/65 R15 H vidimo slovo "H". Ovo slovo ukazuje na to da je guma sigurna na 130 mph (ili 210 km / h). Najčešći Indeksi brzine su: Q = 99 mph (160 km / h), R = 106 mph (170 km / h), S = 112 mph (180 km / h), T = 118 mph (190 km / h ), H = 130 mph (210 km / h), V = 149 mph (240 km / h), W = 168 mph (270 km / h), Y = 186 mph (300 km / h), ZR = više od 150 mph (240 km / h). Kako biste mogli vidjeti koji indeks brzine je odobren za vaš automobil, provjerite priručnik vašeg vozila.



  42. Informacioni sistem za vozača

    Zbog toga sto se u savremenim automobilima sve češće se mogu naći elektronski uređaji , informacioni sistemi za vozača  su prirodna posledica ove evolucije. Vozač ima pristup svim vrstama relevantnih informacija prikazanih direktno na tabli : temperature , važne informacije o pravilnom radu motora , prosečna potrošnja goriva itd.



  43. Kardansko vratilo

    Također poznato kao pogonsko vratilo, ovaj mehanički uređaj se koristi na stražnjim kotačima vozilima koja imaju motor i mjenjač ugrađen u prednjem dijelu vozila.Kardansko vratilo se koristi za izradu diferencijalne povezanosti motora, mjenjača i kotača. Da bi to učinili, ploča koja čini vezu sa stražnje osovine je postavljena s vanjske strane prijenosnika. Ovaj križni plak je poznat kao kardansko vratilo. Izrađen od metalnog cilindra koji se može podešavati u pogledu debljine i dužine, tako da zadovoljava zahtjeve vozila i njegove veličine (u većini slučajeva, razmak između mjenjača i pogonske osovine).Kardansko vratilo može biti izrađeno od jednog komada metala ili može biti artikulirano.



  44. Katalizator

    Trostruki katalizator je najučinkovitiji, najsigurniji i najpouzdaniji oblik čišćenja zagađivača koje proizvode motori koji rade na benzin. Zagađujuća emisija plinova poput ugljičnog monoksida, ugljikovodika i dušikovih oksida pretvaraju se u manje učinkovite zagađujuće spojeva poput ugljičnog dioksida, vode i dušika. Strožiji propisi emisije su uvedeni 1985 za sva vozila.Dobro prilagođen katalizator može poboljšati količinu plinova do 90%.Potrebno optimalan sustav plina i zračne mješavine za proces pretvaranja je prilagođen prema lambda senzoru i sustavu kontrole motora. Iako su poboljšanja napravljena tijekom vremena u vezi učinkovitosti katalizatora, razina emisije plinova i dalje treba biti drastično smanjena. Nove tehnologije u pogledu razvoja katalizatora i upotreba novih goriva imaju veliki doprinos u smanjenju otrovne emisije.



  45. Klima-uređaj

    Klimatizacijski sustav se sastoji od sustava hlađenja, sustava grijanja, sustava kontrole vlažnosti i ventilacijske jedinice.Klimatizacijski sustav pomaže sustav grijanja i ventilaciju u vozilu. Za razliku od automatskog klima uređaja (Climatronic sustav), klimatizacijski sustav je ručno kontroliran od strane vozača. Osim podešavanja temperature, klima uređaj također kontrolira cirkulaciju zraka i vlage, također pruža kontrolu o tome koliko je čisti zrak u autu. Hlađenje zraka temelji se na istom principu kao i funkcioniranje toplinske pumpe. Zagrijani zrak ulazi kroz ventilator i šalje se u isparivač, gdje je uklonjena toplina.Funkcija za odmrzavanje se može aktivirati tijekom zime.



  46. Kočione pločice

    Kočione pločice su odgovorne za djelomično zaključavanje ili zaustavljanje kotača kada se pritisne papučica kočnice. To se događa na vozilima koja nemaju sustav protiv blokiranja kotača (ABS) . Ako je tlak koji se javlja previsok, gume mogu biti oštećene što uzrokuje ravne mrlje.



  47. Kočioni regulator

    Također poznat kao proporcionalni ventil ili kočioni disk ventila, to se odnosi na raspodjelu kočione sile koja osigurava jednak porast tlaka u prednjim i stražnjim osovinama. Kada dođe do uklopne točke, ovaj regulator kočenja osigurava da se samo niski tlak provodi na stražnjoj osovini. To se događa kada se tlak povećava.



  48. Kočiono pojačalo

    Kočiona pojačala ili kočioni servis su pomoćni kočioni uređaji dizajnirani kako bi poboljšali performanse kočenja.Snaga koju vozač koristi prilikom kočenja pomaže ovim kočionim pojačalima. Ovo pojačalo je značajno važno za kočione obloge jer oni zahtijevaju veći hidraulički tlak. Pojačala su značajno važna za kočione pločice jer zavtjevaju viši hidraulični tlak. U slučaju gubitka tlaka, ovaj sustav funkcionira kao hidraulički kočioni sustav, iako povećani pritisak kočenja nogom mora biti upotrebljen od strane vozača.Sama ljudska snaga obično nije dovoljna kako bi se postigla željena sila kočenja koju automobili, teretna vozila i autobusi trebaju. Servo-pneumatski pogon koristi se kao dodatna sila. Sustav tekućine za kočnice može biti pneumatski ili hidraulički. Kada je riječ o automobilima, servo pumpa može biti dodana korištenjem servo sustava. U današnje vrijeme, gotovo svi automobili su opremljeni adekvatnim pojačalima.



  49. Komercijalne gume (C-gume)

    Gume posebno dizajnirane za laka teretna vozila, kamione, kombije i autobuse. Prioriteti ove gume su visok broj prijeđenih kilometara i ekonomična potrošnja goriva.



  50. Kompresor

    Se odnosi na mehanizam koji razdvaja zrak i komprimiranje plinova, ima istu ulogu kao štapni klip. Glavna svrha kompresora je komprimiranje zraka potrebnog u procesu sagorijevanja i kontroliranje protoka zraka potrebnog da bi se povećao kapacitet cilindra. To povećava snagu motora i njegovu frekvenciju rotacije (RPM ili obrtaji u minuti). Turbopunjač kontrolira protok energije ispušnih plinova i ne zahtijeva dodatnu energiju. Prednost kompresora je u tome što daje njegovu disipaciju snage koja se javlja rano u procesu, a to dovodi do neprestano rastuće snage. Ipak, zaostajanje turbopunjača nastaje samo na određenim brzinama motora (protok otpuštanja).



  51. Kontrolirana zona deformacije

    Svrha kontrolirane zone deformacije je ravnomjerno podijeljena generirana energija sudara. Auto karoserija mora biti stabilna i trebala bi imati fiksnu strukturu (na taj način pružajući pasivnu sigurnost).Prednja i stražnja strana vozila treba imati takozvane "zone nabora". Kada se prednja i stražnja strana automobila deformiraju, dio kinetičke energije je pohranjen od strane karoserije. Dakle, putnici su zaštićeni pri udarcu. Tijekom takozvanog "crash test", ove zone gužvanja također su testirane.



  52. Kontrolna ploča

    Kontrolna ploča sadrži više uređaja za prikaz, mjerne instrumente, upravljačke uređaje, svjetla, zračne jastuke, prekidače, radio i sl. Ranije kontrolne ploče nisu bile tehnološki nadarene kao što su danas.



  53. kPa (Kilopaskal)

    Ovo se odnosi na jedinicu koja meri vazdušni pritisak. 1 kPa = 0,01 bar; 1 bar = 100 kPa.Druga mera, koja se koristi u zemljama poput Velike Britanije, je "psi" koja označava kilograme po kvadratnom inču.



  54. Krovni nosači

    Montirani na krovu automobila, krovni nosači se koriste da nose velike stvari (npr. bicikle), povec?ava skladišni kapacitet vozila. Oni mogu smanjiti stabilnost vozila, a takođe I bezbednost i povec?ati potrošnju goriva. Uz svaki kilogram dodat na krov, centar za ravnotežu se pomera ka vrhu vozila. Na krivudavim putevima, to može dovesti do udesa, ako vozač nije oprezan prilikom kočenja. Zato je najbolje da izbegavate krovni nosač i izabrate drugu opciju za skladištenje, na primer montiran zadnji stalak za biicikle. Ako to nije moguc?e, proverite da li ste podesili svoj stil vožnje za transportovanu težinu. Pre vožnje, potrebno je proveriti bezbednost krovnog nosača, treba da se proveri zategnutost i centriranje.



  55. Kvačilo

    Da bi vozilo moglo funkcionirati bez problema, vlastiti priključak između motora i mjenjača se mora postići. To će omogućiti laganiji prijelaz iz jednog stupnja prijenosa na drugi.Kvačilo je stvar koja osigurava taj prijelaz.Kvačilo je automobilska komponenta koja spaja ili odvaja prijenos snage ili kretanja. Ovaj mehanički uređaj koristi mehanizam dvije osovine, obično, jedna pokreće motor, a druga je odgovorna za funkcioniranje drugog dijela mehanizma. Onemogućavanjem momenta prijenosa učinit će da dvije osovine rade samostalno.



  56. Lamele na gaznoj površini gume

    Lamele na gaznoj površini su tanki prorezi ukalupljeni u gazište gume. Na zimskim gumama, jer poboljšavaju trakciju pri ubrzanju i povećavaju sigurnost pri kočenju.



  57. Lisnate opruge

    Ravne lisnate opruge imaju jedan ili više slojeva kaljenog čelika (traka); ponekad sadrže trake cinka ili gumene slojeve da bi se smanjio nivo buke.Njihova tačka pritiska se nalazi u sredini strukture čime stvara opterec?enje tj. kompresiju.Kod korišćenja ravnih lisnatih opruga na automobilima javljaju se poteškoće.



  58. M+S obeležavanje

    M + S (takođe poznat kao M & S ili MS) je standardizovan način obeležavanja koji ukazuje na gumu koji pruža dobro prijanjanje i bezbedne uslove vožnje na putevima prekrivenim blatom, i u snežnim i ledenim uslovima. M + S gume (blato i sneg) koje takođe imaju i simbol pahuljice smatraju se visoko kvalitetnim gumama. Pored M + S oznake zimske gume takođe imaju i simbol alpa (takođe poznat i kao simbol tri planinska vrha sa pahuljicom).



  59. M/C obeležavanje

    M / C oznaka ukazuje na moto gumu. Ova oznaka je utisnuta u bočnom zidu gume.



  60. Materijal gumenog kabela

    Materijal gumenog kabela sastoji se od više elemenata čija je svrha jačanje gume. Oni mogu biti izrađeni od najlona, ??poliestera ili umjetne svile.Materijal koji rezultira je umjetnut u gumu. Materijal dizajna određuje tip gume : poprečni-sloj, dijagonalni-sloj ili radijalni.



  61. Međuhladnjak

    Hladnjak (deo originalne opreme automobila) treba povremeno promeniti jer ne može uvek da se nosi sa visokim temperaturama koje su posledica raznih promena motora. Korišc?enjem hladnjaka, temperature mogu pasti na 40-55 stepeni i snaga c?e se povec?ati za 12-13%, druge prednosti: bolja i manja potrošnja goriva i niže emisije.



  62. Mešanje guma

    Iako to nije izričito zabranjeno , stručnjaci i proizvođači guma ne preporučuju korišc?enje guma koje su proizveli različiti proizvođači i sa različitim profilima gazec?eg sloja ( npr. ako koristite dve letnje gume i dve zimske gume montirane na istom vozilu . To može uticati na bezbednost tokom vožnje pošto su gume dizajnirane da zadovolje specifične standarde za svaku sezonu ). Vožnja na letnjim gumama u zimskom periodu , na zaleđenom putu , c?e prouzrokovati da se točkovi brže zaključavaju i dovesti do naglog kočenja , zaključavanje guma će rezultirati proklizavanjem. Takođe strogo je zabranjeno, da se uklopaju različite veličine guma na istoj osovini, osim hitnog uklapanja rezervnog točka i gume kako bi mogli da se dovezete do najbliže montažne stanice.



  63. MFSL

    Ova skrac?enica se odnosi na gume sa zaštitnim obodom grebena na bočnoj strani i dolazi od nemačke sintagme " mit Felgenschutzleiste " . Ovaj greben pomaže da se obod točka zaštiti od udara ili trljanja o druge površine ( npr. Ivičnjake ).



  64. Minimalna dubina dezena

    Za automobile, kamione i motocikle u Europi, minimalna dubina gumam je 1,6 mm. Ovaj minimum mora biti isti na celoj gumi. Kad se postigne ova dubina, put kočenja  na mokrim putevima će se povećati, a takođe će se povećati i rizik od akvaplaninga.Zaustavni put je dvostruko duži  u odnosu na nove gume. Iz sigurnosnih razloga, letnje gume treba zameniti kada minimalna dubina profila doseže 2 mm, a zimske  i široke gume na 4 mm.



  65. ML

    Ova skrac?enica se koristi za gume koje imaju posebnu namenu - Teška mašinerija koja se koristi u građevinarstvu, rudarstvu i šumarstvu.



  66. Motor

    Po definiciji reč motor se koristida bi se predstavila sila koja transformiše neki oblik energije u mehaničku energiju (za napajanje drugih mašina, automobila i tako dalje). Motori se razlikuju po tipu sagorevanja i vrsti goriva koje koriste. Najčešći su: benzinski, dizel, električni, motori sa turbinom ili plinski motori i hibridni motori. Konf iguracije mogu biti u liniji, V ili bokser i sa 2, 3, 4, 5, 6, 8 ili 12 cilindara.



  67. Neto težina vozila

    Ovo se odnosi na neto težinu vozila, izuzimajući vozača, putnike ili bilo koju drugu dodatnu težinu. Kada je reč o komercijalnim vozilima, 75 kilograma se automatski dodaju za vozača. Nosivost se odnosi na razliku između težine vozila i bruto težine vozila. Bruto težina vozila se odnosi na maksimalnu radnu težinu koju vozilo ne bi trebalo da prelazi. Ograničenje krovne nosivosti se odnosi na težinu koja može da se nosi korišćenjem krovnih nosača i krovne kutije. Obično, je to granica između 50 i 100 kilograma. Kapacitet vuče odnosi se na masu prikolice bez vertikalnog opterec?enja na kuki za vuču vozila. Ona se obično krec?e između 50 i 75 kilograma.



  68. Nisko-profilne gume

    Presek  gume opisuje odnos između visine gume i njene širine na ivici gazec?eg sloja. Balon guma je u 1920 - ma imala odnos visina-širina oko 1:1 u odnosu na gume niskog profila današnjice koje mogu da imaju odnos 0.25:1. Nisko-profilne gume su one gume gde je odnos visine gume u odnosu na njenu širinu manji od 80%.



  69. Off-road gume

    To se odnosi na tip gume dizajniran za upotrebu na neravnom terenu, blatnjavim ili neravnim površinama - obično su montirane na SUV, 4x4, itd.



  70. Omjer slike

    Omjer slike se odnosi na visinu bočne stijene podijeljena s širinom gume. Uzmimo na primjer veličinu sljedeće gume: 175/70 R13 S. U ovom slučaju, 70 ukazuje na to da je visina ove gume jednaka 70% od njezine širine. Ovo je također poznato kao "70" serija gume. Danas, na tržištu guma, serije se kreću između 80 i 25. Gume koje imaju omjer od 55 ili manje se smatraju " niskog profila gume".



  71. On-board kompjuter

    On-board kompjuter pruža elektronske informacije vozaču ( prosečnu potrošnju goriva , procenjeni raspon, radaljinu do odredišta , procenjeno vreme dolaska itd ). Sve ove informacije se prikazuju na on-board kompjuteru i njima se može pristupiti u bilo kom trenutku u toku vožnje.



  72. Opšta uputstva

    Opšta operativna uputstva ( ABE ) su neophodna da bi se registrovalo vozilo i da bi se dobila dozvola za vožnju javnim putevima. Zvanični dokument za ABE je KFZ etiketa, sertifikat o registraciji . U ovom dokumentu,između ostalog se nalaze - Detalji o zemlji, broj sedišta, kodovi i informacije o prikolici, takođe promene u licenciranim automobilima TUV (širina pneumatika, komponente šasije itd) . Promene koje su napravljene na vozilu i nisu prijavljene na etiketi može poništiti KFZ EBA  i zakonom su kažnjive.



  73. Osovina vozila

    Osovina je pokretni dio, povećanja ili smanjenja vučne snage . Što se tiče automobila, osovine su uvijek konačne veze kotačima '. Kad je u pitanju pogon na stražnjim kotačima (RWD) osovina , pogonska osovina je veza između diferencijala i kotača.Čelična traka koja omogućava samo kretanje u uzdužnom smjeru kada je riječ o nezavisnim suspenzijama. Kada je riječ o vozilima s pogonom na prednjim kotačima (FWD), osovine su podijeljene u ono što je poznato kao "konstantna brzina spojeva" koji su pod utjecajem kuta upravljanja kotača. S pogonom na svim kotačima (AWD) ili 4x4 vozila koja se voze na vrlo skliskom kolniku, ili izvan-ceste, to se ne preporučuje za startnu vožnju pri velikim brzinama, te bi trebalo koristiti samo minimalnu potrebnu brzinu u ovim uvjetima, jer osovina u tom slučaju može zatajiti odnosno popucati ili se razbiti.



  74. Otpor kotrljanja

    Otpor kotrljanja je sila otpora rotacije guma. Zbog novih proizvodnih tehnologija, otpor kotrljanja je znatno poboljšan. Ovo je definitivno prednost jer se smanjuje potrošnja goriva.



  75. Pohranjivanje guma

    Vozači su obično prisiljeni pohraniti zimske gume tijekom ljeta i ljetne gume tijekom zime.Skladištenje mora biti učinjeno pažljivo kako bi produžili vijek trajanja guma. Postoje specijalizirane tvrtke koje ih mogu pohraniti za vas, u većini slučajeva, od vas će se tražiti da platite naknadu za pohranu. Možete pohraniti svoje vlastite gume slijedeći ovih nekoliko koraka. Očistite prašinu izvan i očistite gume, a zatim ih označite onim redosledom kojim su bile uklonjene - možete koristiti sljedeći kod: LF - prednja lijevo RF - prednja desna LR - lijeva straga RR - desna stražnja Odaberite hladnu i suhu prostoriju u kojoj nema tragova benzina, ulja, masti i drugih kemijskih tvari. Možete pohraniti gume na drvenim paletama.



  76. Ponasanje Nox emisija

    Ponašanje Nox emisije opisuje osobinu motora kako bi se utvrdio kvalitet "gasova", dok je u radu.



  77. Postupak prenosa snage

    To se odnosi na rotaciju točkova dok su osovine u pokretu. Rotacija točka je drugačija na putevima sa krivinama pošto točkovi na jednoj osovini ne reaguju na isti način na ovakvim putevima. Spoljašnji točak okrec?e brže od onog unutrašnjeg . Proces odgovoran za ovu situaciju naziva se " točak kompenzacija točka ".Ovaj proces prenosi snagu na točak koji ima bolje prijanjanje.



  78. Potrošnja goriva

    Kupci mogu procijeniti troškove vozila analizirajući podatke o prosečnoj potrošnji goriva. Na ovaj podatak utiče nekoliko faktora kao što su brzina i težina vozila, brzina i učinkovitost motora, itd. Potrošnja goriva je važno pitanje ne samo s ekonomskog gledišta, nego i iz perspektive okoline. Proizvođači automobila moraju provesti tri tehnička testa vezana za potrošnju goriva kako bi se utvrdilo urbani ciklus, ekstra-urbani ciklus i ukupnu potrošnju.Prosječna potrošnja goriva se izračunava kombinacijom rezultata sa razmerom od 36,8% u gradskoj vožnji i razmer od 63,2% za ekstra-urbani ciklus.Testiranje počinje u gradskoj vožnji pri "hladnom startu" (oko 20 ° C - 30 ° C).Potrošnja se izračunava na temelju rezultata emisija (uključujući i emisije CO2).



  79. Prednja / zadnja guma obeležavanje

    Ovo jespecijalno obeležavanje koje koriste proizvođači guma da bi osigurali da gume budu montirana na ispravnoj osovini automobila . Gume obeležene " prednja " trebaju montirati na prednju osovinu, dok gume obeležene " zadnja " treba postaviti na zadnju osovinu.



  80. Pregibna ruka

    Pregibna ruka je komponenta stabilizatora i pomaže da se točak poveže za karoseriju. Trouglastog je oblika; dve strane trougla vezane su za karoseriju, dok je trec?a strana vezana za točak.



  81. Prevlaka guma

    Također poznata kao "truplo", kućište gume je odgovorno za izgradnju integriteta gume i koheziju. To je izrađeno od sintetičkih komponenti. Zaštitna gumena prevlaka gaznoga sloja će se postupno trošiti tijekom normalne vožnje, kako bi se omogućilo pokretanje gume- tijekom prvih 50 milja (80 km) te će probiti tu glazuru i pružiti maksimalno prianjanje.



  82. Prianjanje

    Ovo se odnosi na fenomen koji se javlja između točkova vozila i puta. Ovo obezbeđuje kretanje vozila.



  83. Prikolica

    Prikolica ima metalni privitak na donjoj strani motocikla. Ona se koristi za prijevoz robe i ljudi.Prikolica ima samo jedan kotač.



  84. Promjer

    Je udaljenost kotrljanja od jedne točke na gumi za potpunu revoluciju. Znači da se obim odnosi na promjer guma. To ima utjecaj na omjer prijenosno i brzinomjer. S manjom serijom guma (AR), ova manja opsega guma ima tendenciju na kraće prijenosno ubrzanje koje utječe pozitivno, ali pri visokim brzinama postoji mogućnost da broj obrtaja ostane u u crvenoj zoni. Osim toga ova manja guma će brzinomjer pročitati više. Prihvatljive su tolerancije od plus 1,5% do minus 2,5%. Veća odstupanja će napraviti? Proporcionalno veće promjene čitanja brzinomjera.



  85. Protu-klizni sustav

    Elektronsko funkcioniranje se temelji na protu-kliznom sustavu (ASS) da bi se spriječilo proklizavanje pogonskih kotača. Pomoću senzora, pokretačka snaga raspoređena je tako da nijedan kotač neće dobiti više energije nego što je zapravo potrebno za vožnju. U suprotnosti s diferencijalom ograničenog klizanja koja djeluje mehanički, prednji kotači se ne mogu naposljetku osigurati sa protukliznim sustavom. Performanse motora također utječu, tako da kotači dobivaju samo toliko snage koliko je zapravo potrebno. Neki sustavi mogu utjecati na kočnice pri brzinama do 40 km / h, i na taj način spriječiti kotače da proklizavaju.



  86. Protu-zaključavanje kočionog sustava (ABS)

    ABS sustav protiv blokiranja kočionog sustava sprječava blokiranje kotača i zaustavljanje odjednom. Prednost: automobil ostaje u potpunosti usmjeren!Središnji elektronički upravljački uređaj sa brzim senzorima na svakom kotaču smanjuje broj okretaja kotača - ili sve kotače, prepoznaje opasnost od zaključavanja i odmah smanjuje kočioni hidraulični tlak u tom kolu.Tip ABS hidrauličke jedinice sadrži 3 do 4 kanala na kotačiću kočnih cilindara. Na mokroj ili suhoj cesti, put kočenja je obično isto ili manje kao isto vozilo bez? ABS. Zaustavni put može biti duži na snijegu ili šljunku. Pozor: za hitne slučajeve pritisnite papučicu kočnice "tvrdo".



  87. Raspodjela kočione sile

    Mijenjajući težinu dinamično u odnosu na položaj kočnica, prednji kotači moraju steći veću kočionu silu kako bi se izbjeglo blokiranje stražnjih kotača, kada se koristi kočnica. Kada je riječ o prednjem pogonu vozila, prednja osovina na vozilu je uvijek teža od stražnje osovine. To znači da se težište nalazi na prednjoj strani vozila. U ovom slučaju, težište se može uravnotežiti pomoću stražnjeg cilindra kotača. Ovo je način kako bi se pravilno raspodjelila kočiona sila. To je važno za sigurnost vožnje kako bi bili sigurni da su sile kočenja pravilno raspoređene. Da bi se to postiglo, sljedeće stvari su potrebne: protu-zaključavanje kočnog sustava koji smanjuje pritisak kočenja i ventil koji blokira taj pritisak i to se čuva na stražnjim kotačima.Blokiranje ventila postaje korisno kada je postignut određeni hidraulički tlak.Regulator kočionog tlaka jednako dijeli pritisak između prednjih i stražnjih kotača kočnice. Kad se uklopna točka dostigne i pritisak na prednjoj osovini se povećava, regulator tlaka kočnice pomaže da se uravnoteži ukupni pritisak. Pojedini regulatori tlaka kočnice su slični tipičnim kočionim tlakom regulatora sa razlikom što prvi tip kontrolira uklopne točke prema statusu opterećenja, i spriječava blokiranje stražnje osovine . Na taj način, upravljivost vozila je pod kontrolom spajanjem osovine na stražnji dio tog vozila.



  88. Recirkulacija izduvnih gasova

    U normalnom procesu sagorevanja cilindra, azotni oksidi se povec?avaju disproporcionalno sa povec?anjem temperature sagorevanja. Recirkulacijom izduvnih gasova samo deo njih može da smanji temperaturu sagorevanja.Sistem recirkulacije izduvnih gasa se sastoji od vozne pumpe i elektronski je kontrolisan putem ventilatora. Recirkulacija izduvnih gasova je efikasan metod za smanjenje azotnih oksida.



  89. Reparacija utora

    Reparacija utora se obično praktikuje za specifične vrste guma za komercijalna vozila. Preporučuje se da reparaciju utora sprovede stručnjak za gume. Preporučuje se da se uradi kada postoji minimum 3 mm, levo na originalnom gazec?em sloju - reparacija utora koji je suviše duboko može prevremeno da uništiti gumu. Reparacija utora se ne preporučuje ako gazec?i sloj pokazuje znake propadanja – na primer neravnomerno habanje ili komadanje na području gazec?eg sloja.



  90. Ručna kočnica

    Zakonodavstvo zahteva da svi automobili moraju imati dva nezavisna sistema kočnica: servisna kočnica (ili nožna kočnica) koja deluje na svaki točak i kočnica za hitne slučajeve (ili ručna kočnica) koja deluje ili na zadnje, ili na prednje točkove. Ručna kočnica se aktivira povlačenjem ručice ili pomoc?u dodatne pedale. Uredjaj ručne kočnice je napravljen od kablovskog sistema koji aktivira mehanizam povlačenjem ručice u pravilnom položaju. Ako servisna kočnica zakaže, ručna kočnica može da se koristi kao alternativa. Kada vozite velikom brzinom, vozač mora biti pažljiv kada koristi ručnu kočnicu jer to može dovesti do zanošenja vozila.



  91. Run-flat gume

    Run-flat gume ili totalmobility gume su dizajnirane tako da se, unatoč gubitku tlaka, gume neće ispasti iz obruča. Dakle, ovo pruža mogućnost da se vozite na ispuhanoj gumi sigurno do 50 milja (80 km) ne više od 50 mph (80 km / h). To će vam osigurati dovoljnu udaljenost da stignete do montažera ili trgovca.



  92. Satelitski navigacijski sustav

    Navigacijski sustav će vas voditi brzo i izravno na bilo koju destinaciju.Satelitski sustav određuje položaj prema GPS-u (satelit za globalno pozicioniranje) i njegovo računalo može izračunati najkraći, najbrži i najekonomičniji put do odredišta.Računalo pruža potrebne informacije , te ćete imati upute iskazane na ekranu i dodatne informacije o smjeru.



  93. Senzor za slučaj sudara

    U slučaju nesreće ili većeg utjecaja, senzor za sudara je aktiviran zajedno sa svjetlima za opasnost.Senzor sudara otključava sva vrata dopuštajući spasilačkim ekipama da uđu u automobil.



  94. Snaga motora

    Stvarna snaga motora se ne obračunava nego se meri na probnom stolu. Ove mere su fokusirane na snagu motora, a ne na njegovu brzinu. Maksimalna snaga motora se pre izračunavala u PS a sada u kW ili KS (koja se takođe naziva i "nominalna snaga"). Uz pomoć ove vrednosti, izračunava se ocena osiguranja.



  95. Spojka za prikolicu za PKW

    Ona služi kao spona između prikolice i vozila. Spojnice su zategnute na pravilno podešavanje zakretnog momenta te podliježu ograničenju od strane licenciranog pravilnika o cestovnom prometu te moraju biti registrirane u dokumentu o registraciji vozila. Kasnije, uklanjanjem spojke za prikolicu s vozila moraju se provesti od strane priznate ispitne stanice i registrirati u dokumentu vozila.



  96. Starenje

    Nekoliko čimbenika može utjecati na proces starenja gume: vlaga, UV zračenje, vrućina i hladnoća, itd. Da bi se spriječilo propadanje spojeva posebna guma je dodana da se uspori proces starenja. U roku od deset godina starosti moraju se zamijeniti novim gumama.



  97. Stop

    Reakcija puta i stvarni put kočenja, na kojemu je brzina na kraju usporena, to predstavlja put kočenja.



  98. Stop svjetla (kočiona svjetla)

    Zbog tlaka koji nastaje u sustavu kočenja, prekidač pokreće aktivaciju kočiona svjetla simetrično, koja su postavljena na lijevi i desni rub stražnjeg dijela svakog cestovnog vozila.



  99. Suspenzija

    Suspenzija se odnosi na vezu koja povezuje vozilo na kotačima. Njezina glavna funkcija je za trajno spajanje kotača na cesti i osigurava flex apsorbaciju vozila . Kotači mogu biti spojeni preko osovine ili pojedinačno podržani.



  100. Sustav kontrole proklizavanja (TCS)

    Prilikom ubrzanja oštrog ili osobito kada ste na ravnoj cesti, TCS spriječava kotač od klizanja. Kotači će se automatski usporiti i snaga motora će se smanjiti.TCS poboljšava trakciju kada se automobilom upravljiva previše. Slalom test je pokazao da auto bez TCS proklizava dok onaj s TCS ostaje i dalje na cesti.



  101. Sustav održavanja brzine-tempomat (CSC)

    Ovaj elektronski sustav je također poznat kao "autopilot".Vozač može podesiti brzinu na određenu stopu i autopilot će zadržati tu brzinu do daljnjega - na primjer kočenje ili sustav prebacivanja.



  102. Sustav za pomoć pri kočenju

    Senzor bilježi svaki rad kočione papučice na taj način promatrajući snagu s kojom papučica kočnice koči. Ovaj senzor upozorava vozača putem audio ili vizualnog signala ako on prelazi granice brzine: "Upozorenje: u slučaju naglog kočenja" magnetni ventil koji provjetrava pojačivač i povećava pritisak kočnice se aktivira. Čim vozač otpusti kočnicu, pomoć kočnica je automatski onemogućena.



  103. Tekućina za kočnice

    Tekućina za kočnice je izrađena od "Polyalkylenglycol" (vrlo otrovno i korozivno) i drugih dodataka. Njezin cilj je da prenosi pritisak s papučice kočnice i kočnionog cilindra do hidrauličkog sustava kočenja. Točka ključanja kočione tekućine je na 290 ° C, kako bi se izbjeglo stvaranje isparavanja kada se kočnica snažno pritisne.Higroskopična priroda kočione tekućine zahtijeva da se mijenja u propisanim servisnim intervalima. Mala količina vode može značajno smanjiti točku ključanja i mogu se stvarati mjehurići zraka. To ima negativan učinak na kočioni pritisak zbog plina (zraka) koji može biti komprimiran za razliku od kočione tekućine.



  104. Tlak pločica

    Tlak pločice je sastavni dio kvačila. Spaja (ili odspaja) motor - zamašnjak - s kutije mjenjača.



  105. Tlak zraka

    Da biste bili sigurni da koristite pravilan zračni tlak to je iznimno važno jer ima značajan utjecaj na izdržljivost guma, i na sigurnost vožnje. Ako je tlak zraka prenizak, otpor na kotrljanje se povećava, a to može dovesti do veće potrošnje goriva. Službeni izvještaji pokazuju da samo svaki četvrti automobil koristi ispravan tlak zraka. Preporuke proizvođača za tlak u gumama automobila mogu se naći u priručniku tog vozila, na poklopcu spremnika ili na jednom od postova na vratima, obično vozačeva.Tlak zraka treba provjeriti barem svaka četiri tjedna.Tlačno ispitivanje zraka trebalo bi se obaviti na "hladnu" gumu (prije nego je vozilo voženo I prije nego što se akumulirala toplina).



  106. Ugljični monoksid

    Ugljični monoksid je bezmirisni plin u produkciji nepotpunog sagorijevanja (ispušnih plinova). Ako se ugljični monoksid slučajno udahne, može dospjeti u krvotok, gdje utječe na kapacitet prenosa kisika u krv. U većim koncentracijama, ugljični monoksid može izazvati glavobolju i vrtoglavicu, u ekstremnim slučajevima, može dovesti do nesvjestice ili smrti gušenjem.



  107. Ugljovodonici

    Ugljovodonici se mogu javiti u različitim oblicima u izduvnim gasovima. Njihov miris može biti drugačiji ( aromatični ili opor ). U visokim koncentracijama , neki ugljovodonici mogu imati opojan efekat , dok drugi mogu da iritiraju sluzokožu . U zavisnosti od njihove prirode , oni su više ili manje toksični. Benzen ,aromatični ugljovodonik, je klasifikovan kao kancerogen. Ugljovodonici imaju veliki značaj u formiranju smoga.



  108. Ulazni ventil

    Osnovna svrha ulaznog ventila je da osigura da kada vazduh putuje kroz motor, da su putevi emisije otvoreni i zatvoreni u pravom trenutku. Ceo sistem se sastoji od jednog ulaznog ventila i izduvnog ventila. Ove dve vrste ventila su uvek prisutne u standardnim motorima.



  109. Ulja

    Ulja igraju važnu ulogu u vozilu kao maziva. Maziva su faktori razdvajanja između dva pokretna dela.Ulje sprečava direktan kontakt između obuhvaćenih komponenti, smanjuje trenje i smanjuje trošenje. Ulje je prisutno kao lubrikant u motoru i prenosu. Motorna ulja koja se najčešće koriste su izrađena od mineralnog ulja upotrebom različitih aditiva u sastavu. Ulja takođe omogućuju veće intervale između zamena ulja u motoru i prenosu. Kvalitet ulja zavisi od viskoznosti (SAE) i učinkovitosti aditiva.



  110. Usmjerene gume

    Za maksimalnu učinkovitost, usmjerene gume moraju biti postavljene za rotiranje u određenom smjeru. Ova vrsta guma ima sljedeće prednosti: smanjuje buku s ceste, bolje prianjanje i veći otpor na akvaplaning. Asimetrične gume i većina guma visokih performansi su usmjerene. Ove gume imaju usmjereni pokazivač u obliku strelice na bočnoj stijenki.



  111. Vijek trajanja gume

    Vijek trajanja gume ovisi o autu, o stilu vožnje i drugim faktorima. Na autima sa prednjim pogonom, prednji kotači se mogu istrošiti tri puta brže od stražnjih guma.Zakonska minimalna dubina profila je 1,6 milimetara.



  112. Zagrevani vetrobran

    Zagrevana vetrobranska stakla su napravljena od grejućih žičanih elemenata. Ove žice su ugrađene u staklenim slojevima vetrobranskog stakla i ne utiču ni na koji način na vidljivost vozača. Oni su veoma tanki i mogu brzo otopiti akumulirani led ili razmagliti vetrobranska stakla. Zagrevanje vetrobrana ima prednost što štedi vreme i otklanja stres ručnog čišc?enja vlage ili slojeva leda.



  113. Zahtevi profila

    Svaka guma mora da obezbedi održivost težine vozila i eventualno da prenosi velike pokretačke sile, kočione sile i bočne sile - na suvim putevima, mokrim putevima ili na putevima gde su prisutni vlažnost, vlaga, sneg ili led. Ostali zahtevi uključuju: stabilnost pri velikim brzinama, robusnost, otpornost na habanje, nizak otpor kotrljanja, niska buka, karakteristike performansi, dobra upravljivost, otpornost na starenje.



  114. Zaporni ventili

    U slučaju nesreće, ovi zaporni ventili će zaustaviti protok goriva i smanjiti rizik od eksplozije ili požara.



  115. Zaustavni put

    To se odnosi na udaljenosti koje će vozilo preći od trenutka kada se kočnice aktiviraju pa sve dok se kotači u potpunosti zaustave.Zaustavni put je pod utjecajem brojnih čimbenika, uključujući trenutak u kom vozač reagira, uvjetima na cesti, brzini vozila i gumama koje se koriste (vrsta proizvodnje uzorka, dubina profila, tlak zraka i ujednačenost istrošenosti).



  116. Zaštita od korozije

    Potpuna antikorozijska zaštita danas se smatra kao standard u svim relevantnim područjima vezanim za vozila . Površina karoserije je zaštićena od korozije pomoću vrućeg voska. Zakovice i zavareni dijelovi su zaštićeni od hrđe. Plastična insercija štiti vozilo od slučajnog udarca s kamenjem. Elektrolitski listovi su djelomično ili potpuno pocinčani.Osnovna antikorozijska zaštita se primjenjuje kroz proces fosfatiranja i pomoću katodne DIP. Osim toga, sustav posebnog korozivnog premaza se koristi zajedno s PVC slojem za zaštitu šupljina i karoserije donjeg dijela.



  117. Zračni jastuk

    Vozačevi, putnički i bočni zračni jastuci štite glavu i prsa , ozljede koje se mogu pojaviti u prometnoj nesreći. Zračni jastuk vozača je integriran u upravljač. Zračni jastuk na suvozačkom mjestu je integriran u komandnu ploču plastičnog panela čiji rubovi se lome kada se aktivira. U nesreći, senzor (koji se nalazi na prednjoj ploči s instrumentima) aktivira pirotehničko sredstvo plinski generator koji ispunjuje zračni jastuk sa dušikom u manje od 50 milisekundi.Potpuna veličina verzije zračnog jastuka za vozača može primiti 80 litara plina a zračni jastuk na suvozačkom mjestu može primiti do 150 litara plina.



  118. Zvučna izolacija

    Niska razina buke vozila je obvezan zahtjev za udobnu vožnju. To također ima pozitivan utjecaj na okoliš.Buka uzrokovana vjetrom može biti smanjena za bolju aerodinamiku, dok buka uzrokovana motorom ili vanjskim prometom može se smanjiti korištenjem prigušivača vibracija.



  119. Široke gume

    Ne postoji jasna definicija za ovu vrstu gume. Obično, profilna visina tih guma je 55 ili niža (npr. 205/55 R16). One su također poznate kao "gume niskog profila". Prednosti korištenja ove vrste gume su: značajno povećanje stabilnosti vozila, bolja preciznost upravljanja, što omogućava korištenje dugog kočenja nekog višeg stupnja kočionog sustava, poboljšanje stabilnosti i veće brzine itd.



x