Status narudžbe x
Odjavi se

1777610017776100

Naziv guma

  1. Proizvođač guma (trgovačke marke)
  2. Naziv profila / tip guma
  3. Širina presjeka guma u mm
  4. Odnos visine gume i širine gume procentualno
  5. Radijalne gume
  6. Promjer felgi (col)
  7. Brojčani pokazatelj opteretivosti gume
  8. Indeks brzine
  9. Tubeless (bez unutrašnje gume)
  10. Datum proizvodnje (XX = tjedan, X = godina, < = 9. dekada) (Više detalja o tome) 
  11. Pokazatelj potrošnje (Tread Wear Indicator) (1,6 mm)
  12. Dodatna oznaka za gume sa povišenom izdržljivosti
  13. Opomena uporabivosti za zimske i cijelogodišnje gume

Izvor: Reifenfibel, 1. naklada 1999, Švicarska
Copyright by Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli

Dimenzija jedne gume (Izvor: ADAC)

Tehnička izvedba montaže guma je propisana kroz § 36 StVZO. Prema tome su gume za osobna vozila normirana odgovarajući europskom propisu  ECE-R 30. To važi posebno za natpis na bočnoj strani gume. To ukazuje na posebne karakteristike gume. Unutar te informacije su za vozača svi bitni podaci skupljeni - norma zahtjeva pored toga, dalje nazive na stranici kao ime proizvođača(1) i tipa gume (2).

Širina gume (3)

Širina gume je određena u milimetrima (npr. 175 mm). Kod uobičajenih guma za osobna vozila dosežu širine presjeka od 125 mm (npr. 125/80 R 12) do oko 335 mm (npr. 335/30 R 19). Širine rastu pri tome u koracima od  10mm. Posebne gume za nove sisteme,odnos guma-kotač (npr. TD gume od Dunlop ili TRX ili TDX gume od Michelin) imaju druge mjere širine u milimetrima. Širine dosežu od 160 mm do 240 mm. Die tatsächliche Breite weicht, bedingt durch die üblichen Fertigungstoleranzen, meist von den nominellen Angaben geringfügig ab und variiert von Hersteller zu Hersteller um wenige Millimeter. Osim toga je  ovisno  od širine felge, na kojoj je guma montirana. Normiranost guma dozvoljava montiranje  velikog broja guma na felge različitih širina. Te razlike u širini mogu biti uzrok , da su na određenim vozilima samo gume određenih proizvođača (vezanost za trgovačku marku) ili smiju samo biti montirana u kombinaciji sa posebnim felgama, jer u tim slučajevima isključivo te gume u svim stanjima radnje sa sigurnošću (znači i kod  Einfedern oder beim Lenkeinschlag) "freigängig" sind. Također i primjenjivost zimskih lanaca može biti vezana za određene fabrikate gume i širine felgi. Trebaju se poštivati upute u papirima za vozilo i u uputi za uporabu.

Odnos širine i visine/Serie ....../50, /60, /70, /80 (4)

Ovdje se radi o odnosu visine i širine presjeka gume u procentima .  /50 znači, da je visina gume  u pola velika u odnosu na širinu gume. Sa "opadajućim" brojevima odnosa postaje bočna strana gume  sve niža - uobičajena slika kod športskih osobnih vozila (225/45...). Poseban slučaj: Kod guma serije  /80 i /82  nije bilo uobičajno označiti u nazivu".../80" - prema tome  može stajati u starijim papirima o vozilu još "155 R 13" . To odgovara sada pri kupnji guma  "155/80 R 13".

Način gradnje gume (5)

"R" stoji za"Radial" (zusätzlich auch häufig ausgeschrieben). Radi se o danas uobičajenom načinu gradnje sa radijalno postrojenim karkas nitima. Do šezdesetih godina su dijagonalne gume bile standard. danas se producira u specijalnim slučajevima (npr. Oldtimer), i stoji umjesto "R" , "D" ili isto "-". Opomena: Dozvoljeno je montirati samo jednu vrstu guma. Montirati dijagonalne i radijalne gume na jedno vozilo, nije dozvoljeno.

Promjer felge (6)

Promjer felgi se određuje dijagonalno od ruba jedne felge do ruba druge felge, mjera se daje pretežno u col ( " ). Česte mjere dosežu od 10 " bis 20 ". Kod  TD guma  od Dunlop kao i  TRX-, TDX guma ili PAX sistema  od  Michelin se promjer felge daje u milimetrima. Najčešći promjeri su od  315 mm do 440 mm.

Brojčani pokazatelj za opteretivost gume(Load Index LI) (7)

Brojčani pokazatelj LI za opteretivost gume. Svakoj  LI vrijednosti će, prikazanoj u norminaroj tabeli, određena opteretivost gume pri datom atmoferskom tlaku,biti svrštena.  Primjer "85" = 515 kg. Montirane gume moraju najmanje odgovarati datoj LI vrijednost u papirima za vozilo. Više vrijednoti su dozvoljene. Dodatni podatak "Reinforced": (12) Oznaka na gumama koje posjeduju veoma visoku sposobnost nosivosti (za manje transportere, manje autobuse, Vans, džipove... ). Od bitnosti je i ovdje odgovarajuće visoka LI oznaka.

Li        kg
63 = 272 kg
64 = 280 kg
65 = 290 kg
66 = 300 kg
67 = 307 kg
68 = 315 kg
69 = 325 kg
70 = 335 kg
71 = 345 kg
72 = 355 kg
73 = 365 kg
74 = 375 kg
75 = 387 kg
76 = 400 kg
77 = 412 kg
78 = 425 kg
79 = 437 kg
80 = 450 kg
81 = 462 kg
82 = 475 kg
83 = 487 kg
84 = 500 kg
85 = 515 kg
86 = 530 kg
87 = 545 kg
88 = 560 kg
89 = 580 kg
90 = 600 kg
91 = 615 kg
92 = 630 kg
93 = 650 kg
94 = 670 kg
95 = 690 kg
96 = 710 kg
97 = 730 kg
98 = 750 kg
99 = 775 kg
100 = 800 kg
101 = 825 kg
102 = 850 kg
103 = 875 kg
104 = 900 kg
105 = 925 kg
106 = 950 kg
107 = 975 kg
108 = 1000 kg
109 = 1030 kg
110 = 1060 kg
111 = 1090 kg
112 = 1120 kg
113 = 1150 kg
114 = 1180 kg
115 = 1215 kg
116 = 1250 kg
117 = 1285 kg
118 = 1320 kg
119 = 1360 kg
120 = 1400 kg

Simbol za brzinu (GSY, auch "Speedindex") (8)

Slovo za oznaku, koji pokazuje dozvoljenu maksimalnu brzinu gume . Slovima su određene slijedeće kategorije brzine (ovdje prikazane: uobičajene GSY za osobna vozila)

GSY    km/h
M        130
N        140
P        150
Q        160
R        170
S        180
T        190
U        200
H        210
V        240
W       270
Y        300
ZR       >240

Smjer kretanja

Pretežno na gumama sa posebnim oblikovanjem profila su na bočnoj strani guma naznake kao  "Rotation", "Drehrichtung", "Direction", u kombinaciji sa strelicama u smjeru kretanju, utisnute. Bei der Reifenmontage ist diese vorgegebene Lauf- oder Drehrichtung zu beachten.

Tubeless ("bez unutrašnje gume") (9)

Gume za osobna vozila su po pravilu tipovi "bez unutrašnje gume". Uvlačenje unutrašnje gume, ne samo da je suvišno, već je i zabranjeno, osim par izuzetaka. Najbolje informirajte se kod kod proizvođača guma. Pri kvaru na gumi sa gubitkom zraka je dozvoljeno, naravno s vremenskim ograničenjem.

Datum produkcije (10)

Dosadašnji sistemi za šifriranje: Posljednje 3 cifre takozvanog  "DOT"-broja prikazuju datum proizvodnje. Prva dva mjesta prikazuju tjedan produkcije, zadnja cifra je krajnji broj godine. Primjer: 409 =40. tjedan 1999. Da je riječ o devedesetim godinama je prikazano općenito i sa malim trokutićem (desno pored trocifrenog broja). Nove oznake  od 1.1.2000: Sada četveročlani broj. Ključni broj . 0100 = 1. tjedan 2000.

Pokazatelj trošenja (Treadwear Indicator , "TWI") (11)

Okolo strana guma je utisnuta više puta skraćenica   "TWI" (mogući i drugi znaci) . Ukoliko se prati strelica, može se primijetiti ,  da u tom području profil ne ulazi potpuno u dubinu. Razlog: Kod  1,6 mm potrošenog profila leže ta mjesta dann deutlich primjetno na površini, granica trošenja je dostignuta. Do toga ne smije doći: Testovi pokazuju da već ispod  3 mm osobna odgovornost, pogotovo pri vlažnosti, dosta opada!

M+S (Zimske gume/Cjelogodišnje gume) (13)

Zimske gume su sa "M+S", "M+S" ili sličnim sktaćenicama označene. Ovdje nije samo prepoznatljivo, da je riječ o specijalnom tipu gume za posebne  zahtjeve  zimskog stanja. Vezano za to je i iznimna regulativa  obzirom na  zahtjevanu klasu brzine.

Iznimne regulative  u nekim europskim zemljama:

Ukoliko je zimska oprema obavezna, zahtjevaju se  gume sa  M+S simbolom. Pogotovo u Austriji se pored toga zahtjeva dubina profila od najmanje 4 milimetra - sa manje profila važe ti eksemplari kao ljetne gume. U Njemačkoj to ne egzistira , ali je ipak ispod 4 milimetra uporabisvost pri zimskim okolnostima ograničena.

Znak "E":

Znak za provjeru "ECE" se prikazuje kao E ili e , potvrđuje držanje europske norme (ECE- R 30). Slika 6: Dodatak "12" pokazuje Austiriju kao zemlju kontrole. Bitno: Od datuma proizvodnje  1.10.98 (40. tjedan 98, odgovara DOT broj 408) je ta oznaka na gumama u  Europi  obavezna. To znači da na jednom vozilu ne smije biti montirana guma, koja je producirana nakon   1.10.98 produziert, i ne posjeduje taj znak. U okviru glavne istrage  ("TÜV") svršteno je to kao "težak manjak " na vozilu.

Obnovljene gume

Nose kao oznaku "R", "runderneuert", "retread" ili "retreaded". Datum obnove  je prikazan na isti način  kao i datum proizvodnje novih guma.

Koja odstupanja od dokumenata za vozila i guma su dozvoljena? Odstupno od načela,da se oznake u dokumentima za vozilo i na gumama moraju poklapati, važe slijedeći izuzeci:

  • Indeks opteretivosti LI: Indeks opteretivost montirane gume smije biti veći od odgovarajućeg upisa u papirima od vozila. Primjer: Dokumenti za vozilo 165/65 R 13 76 T, Oznaka na gumama: 165/65 R 13 77 T.
  • Simbol brzine: Smije biti veći od odgovarajućih  unosa u papirima. Primjer: 185/65 R 14 86 H, dozvoljene gume sa natpisom: 185/65 R 14 86 V.
  • Zimske-/cijelogodišnje gume: Indeks brzine smije važiti  za niže maksimalne brzine, nego što je evidentirano u dokumentima za vozilo ( za ljetne gume). U tim slučajevima mora biti naljepnica nanesena, tako da je u vidokrugu vozača, sa dozvoljenim brzina za M+S gume. Primjer: papiri za vozilo 195/65 R 14 89 H (ljetne gume), dozvoljene su i gume sa natpisom: 195/65 R 14 89 Q M+S. U tom slučaju je  maksimalna brzina  vozila zbog  guma  ograničena i mora se pridržavati ograničenja.
  • P-gume (američka oznaka z.B. P 225/60 R 15...). Dozvoljeno je koristiti, ukoliko je označeno odgovarajući ECE-R30, to znači da njihova oznaka mora odgovarati Informacijama u prikazanoj formi. Ukoliko oznaka odstupa od ECE-R 30  (npr. nema Load-Index, kein Speed-Index), u tom slučaju mora proivođač guma pismeno potvrditi podudaranje tih guma sa odgovarajućim zahtjevima  ECE Norme. Tu potvrdu mora vozač imati uz sebe. Ukoliko su u papirima (pogotovo modelima iz SAD-a ) "P" gume unesene, tako smiju ECE-R 30 provjerene gume biti korištene, ukoliko se, osim slova P, oznake u papirima i gumama podudaraju.
  • ZR- ,VR-gume. Ukoliko su ove u starijim papirima vozila  unesene, dozvoljeno je W - gume (bis 270 km/h) iste veličine sa dovoljnom nosivosti koristiti , ukoliko se maksimalna brzina 260 km/h  ne prelazi. U svakom slučaju treba se informirati kod proizvođača vozila ili proizvođača guma.

Ukoliko želite montirati vaše gume sa dimenzijama, koje nisu navedene u dokumentima o vozilu, obratite se nama. Mi vam možemo saopćiti, da li su dalje dimenzije guma naknadno pristupačne ili je eventalno dozvoljna neka druga kombinacija kotača i guma.