Status narudžbe x
Odjavi se

1777610017776100

Obnovljene gume

Obnovljene gume: održivija alternativa

Visokokvalitetno izrađene gume ključne su za vašu sigurnost kada ste na putu sa svojim vozilom. Bilo da su nove ili obnovljene: smjese gume i profil od presudne su važnosti.

Reciklaža guma

Osim toga, ekološki aspekt postaje sve važniji jer se kod vozača razvija nova svijest. Koliko potencijala ima ova tema, pokazuju gole brojke: Samo u Njemačkoj nastaje više od 550.000 tona starih guma. Obnovom se štedi ogroman udio materijala i energije.

Do sada je problem bio što su obnovljene gume imale negativan imidž u pogledu ponašanja u vožnji i kvalitete. Međutim, činjenica je da je obnova guma danas provjerena tehnologija koja ne ugrožava sigurnost guma. Baš kao i nove gume, one moraju imati E-oznaku (u Njemačkoj: "E1") prije nego što smiju u prodaju.

Udio obnovljenih guma u segmentu gospodarskih vozila već je premašio 30%. Čak se i gume za zrakoplove u velikoj mjeri obnavljaju, iako su izložene ogromnim silama prilikom uzlijetanja i slijetanja.

Obnova je tehnologija koju provode specijalizirane tvrtke, a sve više renomiranih proizvođača guma također se uključuje. Ovdje saznajte kada i zašto se isplati prijeći na ovu jeftiniju alternativu te na što trebate obratiti pažnju prilikom kupnje.

Što su obnovljene gume?

Profil obnovljenih guma

Bez obzira na to želite li ili trebate zamijeniti svoje zimske gume, ljetne gume ili cjelogodišnje gume: komplet guma može biti značajan trošak. Obnovljene gume predstavljaju alternativu koja je povoljnija i također održiva, jer štedi resurse. Statistike su jasne:

  • Težina starih guma u Njemačkoj iznosi 600.000 tona godišnje.
  • To odgovara otprilike 6 milijuna guma koje više nisu upotrebljive.
  • Otprilike 30% starih guma pravilno se zbrinjava od strane certificiranih tvrtki.

Statistika uključuje i gume za gospodarska vozila i zrakoplove, pri čemu ovdje vrijede drugačiji propisi nego za osobna vozila. Više o tome kasnije.

Osnova svake obnove guma je karkasa. Ona osigurava izravan kontakt s felgama i održava tlak u gumi. Ostali važni dijelovi uključuju:

  • Pojas gume izrađen od tekstila i/ili čelika.
  • Gazeći sloj, poznat i kao profil, koji je u izravnom kontaktu s asfaltom.

Pregled guma

Kako bi se provela obnova starih guma, karkasa se najprije ispituje pomoću modernih laserskih tehnika. Specijalizirane tvrtke pri tome moraju poštivati stroge propise koje nalaže zakon. To je ključni faktor za postizanje visoke razine sigurnosti kod obnovljenih guma.

Ako se tijekom procesa otkriju oštećenja, jedina opcija ostaje zbrinjavanje starih guma. Međutim, čak i na taj način materijalima se daje drugi život, jer se drobljenjem pretvaraju u gumene granule. Od njih se, primjerice, izrađuju:

  • Toplinske izolacijske prostirke.
  • Umjetna trava.
  • Staze za trčanje na sportskim terenima.
  • Prigušni elementi za perilice rublja.

Jesu li obnovljene gume preporučljive?

Što se tiče kvalitete i sigurnosti, obnovljene gume mogu se usporediti s potpuno novim gumama. Dokaz za to je činjenica da za obnovljene gume, baš kao i za nove, dobili dvije godine jamstva. Osim toga, obnova guma je provjerena tehnologija koja se već dugo koristi u gospodarskim vozilima i zrakoplovima.

Ključni su strogi zakonski propisi koji vrijede za cjelogodišnje i sezonske gume vašeg vozila: karkase se smiju koristiti samo jednom za proizvodnju obnovljenih guma. U drugim slučajevima višestruka uporaba je dopuštena. Prema ADAC-u, vozne karakteristike su se poboljšale posljednjih godina, što se posebno odnosi na zimske gume na snijegu, ledu i mokroj podlozi.

Jesu li obnovljene gume lošije?

Ne: Kod svih obnovljenih guma izrađuje se potpuno novi gazeći sloj. Možete ih usporediti s drugim prilagođenim kompletom. Ovisno o vrsti planirane gume, profili odgovaraju cjelogodišnjim, ljetnim ili zimskim gumama koje su specijalizirane za određena godišnja doba. Međutim, postoje dva nedostatka:

Koji su nedostaci obnovljenih guma?

  1. Tijekom konačne vulkanizacije gume nisu izrađene u jednom komadu, što može uzrokovati veću buku pri kotrljanju.
  2. Karkase korištene za obnovljene gume možda ne dolaze od istog proizvođača. Iako su gazeći slojevi s profilom identični, može se dogoditi da se pojedine gume razlikuju u voznim svojstvima.

Kako biste imali veću sigurnost prilikom kupnje obnovljenih guma, moraju biti usklađene s EU normom ECE R 108. Također moraju imati E-oznaku, koju možete pronaći na bočnoj strani gume. Oznaka sadrži slovo E i brojčanu oznaku države. Da se radi o obnovljenim gumama, prepoznajete po slovu R, koje označava "Retreaded".

Koliko dugo se mogu koristiti obnovljene gume?

Vrijede isti zakonski propisi kao i za nove gume. Zamjena bi se trebala izvršiti najkasnije kada minimalna dubina profila iznosi 1,6 mm. Preporuka je zamijeniti gume kada zimske gume dosegnu 4 mm, a ljetne 3 mm.

Obnovljene cjelogodišnje gume i druge vrste guma podložne su nešto većem trošenju. Nakon izrade tretiraju se kao nove gume. Starost guma može se odrediti pomoću DOT-broja, koji pokazuje tjedan i godinu proizvodnje.

Koliko koštaju obnovljene gume?

U usporedbi s novim gumama, obnovljene gume su približno 50% jeftinije. Nudimo vam širok izbor u našoj online trgovini po najboljim uvjetima. Iskoristite jednostavnu funkciju pretraživanja na vrhu stranice kako biste pronašli obnovljene gume renomiranih dobavljača koje odgovaraju vašem vozilu.

Kod nas: sve inkluzivno

Naše cijene guma sadrže transport i pakiranje od dva komada pa dalje, unutar Hrvatske izuzev otoka.

Način plaćanja

Platite udobno kreditnom karticom ili uplate
Visa MasterCard
Visa