Često postavljana pitanja

  1. Dodatni kriteriji / opcije za evaluaciju guma
  2. EU-naljepnica za gumu: držanje na mokroj podlozi
  3. EU-naljepnica za gumu: Emisija buke
  4. EU-naljepnica za gumu: otpor pri kotrljanju
  5. Koji kriteriji se ocjenjuju na EU naljepnicama na gumi?
  1. Dodatni kriteriji / opcije za evaluaciju guma

    Novonastala oznaka obavještava kupca o tri važna kriterija o otporu kotrljanja, mokrom držanju i emisije buke. Međutim, postoje druge važne sigurnosne značajke koje se odnose na proizvod koji treba uzeti u obzir pri izboru nove gume.
    To su na primjer
    akvaplaning svojstva, stabilnost, trajnost, svojstva kočenja na suhim cestama, kao i performanse u zimskim uvjetima.

    Proizvođači ističu da oznaka na gumi nije namijenjena kao zamjena za proširene informacije, koje proizlaze iz, na primjer, testova u stručnim časopisima.
    Zbog toga se nudi oznaka na gumi, za zimske gume, na primjer, samo ograničene vrijednosti, jer zimske karakteristike nisu prikazane.

    Auto magazini pored toga što provode testiranja i dalje su važan izvor informacija za potrošaće, jer umjesto ta 3 kriterija prikazanih na naljepnici, oni pokazuju do 11 dodatnih kriterija o sigurnosti i značaju proizvoda.


    Na www.tyretest.com naći ćete veliku međunarodnu i neovisnu platformu potrošača za ocjenu guma gdje su redoviti vozači već testirali gume u normalnim uvjetima vožnje, a zatim objavili svoja mišljenja.



  2. EU-naljepnica za gumu: držanje na mokroj podlozi

    Ovaj simbol ukazuje na prianjanje gume za tlo pri mokrim cestama. Mokar zahvat je ključni faktor kada su u pitanju sigurnosne performanse guma. Efekt mokrog zahvata o sigurnosti u prometu su ogromne, jer gume s odličnim prianjanjem na mokrim cestama značajno skraćuju put kočenja.

    U gradaciji guma s naljepnicama, podijeljene su u klase "A" do "G", gdje se "D" i "G" ne koriste. Razlika Kočenje jedne klase do druge na mokroj cesti u početnoj brzini od 80 km / h izmedju 1-2 dužine automobila (3,0-6,0 m), iu sredini oko 4,5 m. Izmedju klase "G" i klase "A"
    je ukupno smanjenje od oko 30 posto kočenja.
    Prosječna, udaljenost za kočenje npr.izmadju klase "A" i "F" je preko 18 metara.

     

    Klasa

    Osobne – gume oznaka (G)

    Laki kamioni – gume oznaka (G)

    Kamioni – gume oznaka (G))

    - A -

    ≥ 1,55

    -

    -

    - B -

    1,40 - 1,54

    -

    -

    - C -

    1,25 - 1,39

    -

    -

    - D -

    -

    -

    -

    - E -

    1,1 - 1,24

    -

    -

    - F -

    ≤ 1,09

    -

    -

    - G -

    -

    -

    -


    Granična vrijednost za klasifikaciju otpora pri kotrljanju.

    (Karakteristična vrijednost "G" se odnosi na referentne gume. Klasifikacija kategorija mokrog prianjanja je točno samo za automobilske gume koje koriste metode za lake kamione i kamione koji su trenutno u izradi.)



  3. EU-naljepnica za gumu: Emisija buke

    Simbol zvučnika stoji zbog emisije buke, koji proizvodi guma kada se kotrlja po površini puta. Ova emisija buke se izražava u decibelima (dB) mjernoj jedinici. Buka od gume djeluje na ukupnu količinu buke vozila i utječe ne samo na udobnost tijekom vožnje automobila, već i na buku koja se stvara u okolišu. Što je simbol crnog vala jači, to je na gumi emisija buke jača. Simbolima 2 crna zvučna vala, počinje važiti od 11/2012 i određuje se direktivama EU.




  4. EU-naljepnica za gumu: otpor pri kotrljanju

    Simbol benziske pumpe predstavlja otpor pri kotrljanju gume: što je manji, manje energije je potrebno, pa je tako i niža potrošnja goriva. Ovaj indikator obavještava potrošača samim tim i na energetsku učinkovitost jedne gume, kao i njegov utjecaj na okoliš u smislu nižih emisija CO2.

    Izborom pravih guma moguće je postići uštedu goriva i sigurnost putnika, ovo je moguće ocijeniti po odredjenim parametrima, ali u ovom slučaju, klasifikacija se
    još uvijek pokazuje u boji, grafičkim simbolima, što odgovara standardu koji se koristi u cijeloj EU u elementima vizualne komunikacije za energetsku učinkovitost.

    Ocjena se izražava u klasama od "A" do "G", gdje "D" nije zauzeto. Poboljšanje klase predstavlja uštedu od oko 0,1 litara goriva na 100 km. Izmedju klase "G" i klase "A" je ukupno smanjenje od oko 7,5 posto potrošnje goriva.


    Klasa

    Osobne gume- otpor
    pri kotrljanju (CR) kg/t

    Laki kamioni - gume otpor
    pri kotrljanju (CR) kg/t

    Kamioni - gume
    pri kotrljanju (CR) kg/t

    - A -

    ≤ 6,5

    ≤ 5,5

    ≤ 4,0

    - B -

    6,6 - 7,7

    5,6 - 6,7

    4,1 - 5,0

    - C -

    7,8 - 9,0

    6,8 - 8,0

    5,1 - 6,0

    - D -

    -

    -

    6,1 - 7,0

    - E -

    9,1 - 10,5

    8,1 - 9,2

    6,1 - 7,0

    - F -

    10,6 - 12,0

    9,3 - 10,5

    ≥ 8,1

    - G -

    ≥ 12,1

    ≥ 10,6

    -


    Granična vrijednost za klasifikaciju otpora pri kotrljanju.



  5. Koji kriteriji se ocjenjuju na EU naljepnicama na gumi?

    Oznaka EU nalepnica za gume sastoji se od tri komponente:

    - Otpor pri kotrljanju (ušteda goriva):
    Simbol je kratica za benzinsku pumpu, pružanje otpora pri kotrljanju. Što je manji, manje je potrebno energije, pa je i manja potrošnja goriva. Ovaj pokazatelj tako obavještava potrošače kako o energetskoj učinkovitosti gume kao i o svojoj ekološkoj kompatibilnosti u u obliku nižih emisija CO2.

    Ocjena se izražava u klasama od "A" do "G", gdje se "D" ne koristi.




    - Držanje na mokroj podlozi
    Ovaj simbol ukazuje na prianjanje gume za tlo pri mokroj podlozi.
    Mokro prianjanje je ključni faktor kada su u pitanju sigurnosne performanse gume. Ogromni su efekti držanja na mokroj podlozi u sigurnosti prometa, jer gume s odličnim prianjanjem na mokor
    oj površini značajno skraćuju put kočenja.
    Što je kraći put kočenja, to je bolja klasa.

    Ocjena se izražava u klasama od "A" do "G", gdje se "
    D" ne koristi.




    - Emisija buke
    Simbol zvučnika stoji zbog emisije buke, koji proizvodi guma kada se kotrlja po površini puta. Ova emisija buke se izražava u decibelima (dB) mjernoj jedinici. Buka od gume djeluje na ukupnu količinu
    buke vozila i utječe ne samo na udobnost tijekom vožnje automobila, već i na buku koja se stvara u okolišu. Što je simbol crnog vala jači, to je na gumi emisija buke jača. Simbolima 2 crna zvučna vala, počinje važiti od 11/2012 i određuje se direktivama EU.



x