Često postavljana pitanja

  1. Da li su gume nove?
  2. Gdje mogu pronaći informacije o snazi guma? 
  3. Kada dolazi do pucanja gume?
  4. Kako prepoznati bezbučne gume? 
  5. Kako treba gume čuvati? 
  6. Koje informacije postoje o proizvođaču odnosnu mjestu proizvodnje? 
  7. Kolika treba biti dubina profila?? 
  8. Koliko dugo traju gume?
  9. Koliko su stare kompletno obnovljene gume?
  1. Da li su gume nove?

    Mi nudimo isključivo proizvode iz redovite proizvodnje. Ne prodajemo stari inventar. Moćete vjerovati, da naše gume nisu starije od godinu dana. Na osnovu DOT oznake na bočnoj strani gume možete raspoznati kalendarski tjedan kao i godinu proizvodnje. Pazite na to da se uz pomoć adekvatnog skladištenja tokom vremena specifične karakteristike materijala mogu poboljšati, jer gume nisu izložene teretu promete i mogu dalje da jačaju. Prema BRV važe gume pri adekvatnom skladištenju do tri godine fabrički nove, a do pet godina kao nove.



  2. Gdje mogu pronaći informacije o snazi guma? 

    Snagu guma ne možemo općenito procijeniti, jer to ovisi od više faktora, kao npr. težina vozila, prevlaka ceste i način vožnje.



  3. Kada dolazi do pucanja gume?

    Na ovo pitanje ne možemo dati opće važeći odgovor.
    Česti uzroci su:
    A) Vožnja sa niskim atmosferskim tlakom ili sa velikim teretom zu: Ovdje u trajnompogonu dolazi do povišenog rada i s tim u vezi do termičkog preopterećenja gume, čije poslijedice vode do toga da pojedini dijelovi gume ne mogu držati opterećenje. To se može izraziti tako, da se odjedanput površina odvoji i da guma pukne.
    B) Vožnja preko smetnji (kao npr. visoki pločnik): kroz vanjski uticaj može doći do oštećenja pojedinih dijelova gume, koji su djelimično vidljivi (kao kvrge ili pukotine) ili koje nisu vidljive, ukoliko se radi o unutrašnjosti gume. Kao posljedica toga kao u slučaju A) dolazi do odvajanja površine odnosno do pucanja gume. Ukoliko se pređu velike staze pri velikom opterećenju (velika brzina, težak teret), može se kvar proširiti. Moguće poslijedice: Odvajanje površine ili pucanje gume. Općenito se može reći, da guma puca, ukoliko dođe do uništenja osnovne stabilnosti gume.



  4. Kako prepoznati bezbučne gume? 

    Na unutrašnjoh i spoljašnjoh strani gume se nalazi pojedini gumeni blokovi. Ukoliko su isti asimetrično poredani, a urezi na profilu od spoljašnih strana ne dosežu do sredine, radi se o bezbučnim gumama. Na osnovu specijalnog profila i materijala (mekana mješavina gume) optimirana je kretnja gume, tako da su gume mnogo tiše i opada potrošnja goriva.  



  5. Kako treba gume čuvati? 

    Gume bez felgi treba držati uspravno, kompaktne kotače je najbolje čuvati u ležećem položaju.Najidealnije mjesto za čuvanje je tamna, hladna i suha prostorija. Zu to obratite pažnju da gume ne dođu kontakt sa benzinom, uljem ili masti.  



  6. Koje informacije postoje o proizvođaču odnosnu mjestu proizvodnje? 

    Gume koje nudimo dobavljamo direktno kod njemačkih proizvođača. S obzirom da proivođači svoju produkciju premještaju u druge zemlje iz finansijskih razloga, nije nam moguće garantirati da je produkcija odvijena u Njemačkoj. Sve gume podliježu strogoj evropskoj normi, koja preduvjetuje standarde visokog kvaliteta. Gume, koje se prodaju unutar EU, moraju ispuniti tu normu. O tome svjedoči oznaka na bočnoj strani gume sa simbolom "E" ili "e".



  7. Kolika treba biti dubina profila?? 

    Već kod dubine profila od 4 mm opada primjetno kontakt gume s tlom , pogotovo u vlažnim uvjtima. Gume mogu izgubiti kontakt s cestom , tako da u tom slučaju nije moguće kočiti i upravljati vozilom. Iz tog razloga ne vozite gume do zakonski određene minimalne dubine profila od 1,6 mm. Ljetne gume bi trebale biti obnovljene najkasnije od 2 do 2,5 mm, zimske gume već kod 4 mm dubine profila. Dubina profila se može mjeriti u najdubljoj tački uzvišenja kao i pojačenja ostaju pri ocjenjaivanju stepena potrošnje nerelevantna. Oko strana guma je kratica i "TWI" (i drugi znakovi mogući) utisnuta. Ukoliko se prati profil, može se prepoznati, da u tom području profil ne ide totalno u dubinu.Razlog: Kod jednog do (zakonski dozvoljeno) 1,6 mm istrošenim profilom stoje odredjena mjesta vidljivo na površini, granica potrošnje je dostignuta. Do toga ne mora doći: Pokušaji pokazuju, da već ispod 3 milimetra, kontakst s tlom vidljivo opada.



  8. Koliko dugo traju gume?

    Rok trajanja guma važi do deset godina . Guma koja je do pet godina adekvatno čuvana odgovara specifikaciji nove gume. Gume stare na osnovu fizikalnih i kemijskih procesa. Isto važi i za gume koje nisu upotrijebljene odnosno malo korišten. Da bi se djelovalo protiv procesa starenja guma, dodaju se određene supstance, koje umanjuju kemijske reakcije kroz kisik i ozon. S tim je garantirano , da guma koja je više godina adekvatno čuvana odgovara specifikaciji novoj gumi i da nije ograničena u upotrebi. Pazite na kilometražu guma. Kod prosječne kilometraže Laufleistung od 44.000 km u godini ne bi se ljetne gume smjele koristiti više od 3,5 godina i zimske gume maksimalno 7 godina (pod uvjetom da se koriste samo u zimskom periodu). 



  9. Koliko su stare kompletno obnovljene gume?

    S obzirom da se starost gume koja je kompletno obnovljena ne može utvrditi, važi za specijalizirane trgovine i vulkanizerski zanat datum proizvodnje gume. Trajanje kompletno obnovljene gume počinje sa datumom proizvodnje i traje kao kod normalnih guma do maksimalno deset godina. Za informaciju: Za kompletno obnovljene gume važe iste kriterije za garanciju i jamstvo proizvođača kao i kod novih guma, počevši od datuma proizvodnje odnosno datuma dostave potrašaču.  



x